martin-naar-kaunertal-oostenrijk.reismee.nl

dag 7

Dag 7

Vandaag de klap op de vuurpijl met Eveline en Marja und Bernhard naar de gletsjer op 2850 meter hoogte. Met prachtige haarspeldbochten werk route omhoog. (Eveline denkt daar toch iets anders over). Maar goed Eveline heeft het getrotseerd en aangegeven dat ik de volgende keer weer alleen naar Oostenrijk mag! Na boven wat rond gekeken te hebben en even een sneeuwbal gegooid te hebben,even koffie gedronken in het Gletsjer restaurant. Gouden koffie aan de prijs te zien, dat dan weer wel! Klojo die ik ben vergeet ik mijn skibril die dus nog in de rugzak zit en de rugzak vergeten in de auto te zetten. Resulteerde natuurlijk in knijp-ogen! En ze zijn al niet zo wijd meer! Na de koffie koetel de koet naar beneden gereden en langs het stuwmeer weer naar Unterhausser ! Daar hebben Eveline en ik de auto aan Marja en Bernhard afgestaan die de middag richting Imst wilden vullen. Ik wilde alvast wat voor slapen i.v.m de de thuisreis. Eveline heeft Bernhard zijn huis doorgewerkt en nog wat boodschappen gedaan in Feichten. Wij hebben zo rond 18:00 een broodje worst genuttigd en de holtz heitzung weer tot de rand gevuld. Om 21:00 zijn wij naar bed gegaan met de wekkers op 01:30 met het plan om 02:00 weg te rijden naar Holland.

Zo gezegd zo gedaan. Om 2 uur afscheid genomen van Bernhard en vol goede moed door de bergen heen richting Duitsland. Pikkedonker en regen, dat is op een bergpas niet zo'n goeie combinatie! Maar Marja was co-piloot, Eveline zat achterin en verzorgde de catering. Na ongeveer 450 km hebben wij de eerste stop gehouden. Even een toiletronde en een kop koffie en een cache! Na een half uurtje de reis weer voortgezet. Stop 2 was een tank beurt na 670 km. Kortom de slang er in afrekenen, bakkie koffie voor de chauffeur en hup weer gaan met de handel. Stop 3 was een toilet stop van 10 minuten net voor de Nederlandse grens. Na een voorspoedige reis kom je dan in Nederland aan en word men direct geconfronteerd met de bekrompenheid op de Nederlandse weg. Van die heerlijke mensen die eindelijk een cruise control op hun karretje hebben en dan gaan passeren met de zelfde snelheid als degene die zij passeren! Grrrrr! Maar goed om 12 uur liepen wij Krommenie binnen. Dus al met al een voorspoedige reis achter de rug. 988 km in 10 uur is niet slecht!

Groetjes Martin en Eveline Und Marja und Bernhard