martin-naar-kaunertal-oostenrijk.reismee.nl

Dag 4

Dag 4

Wat een dag. Konden we gisteren in de korte broek, vandaag was het jassen en truien weer! Daarbij nog een portie regen, die wel wat leek op de hoosbui van Noosa, plus onweer en bliksem.

Ondanks dat nog een cache gescoord toen we op weg waren naar Prutz voor boodschappen. Het heet echt Prutz, daar kan ik ook niks aan doen. Daar gaan we naar de Oostenrijkse Aldi, die een enorm assortiment heeft, zowel gewoon als biologisch, dus in ieder geval wat kaas en andere lekkere dingen mee genomen, die specifiek Oostenrijks zijn.

Maar vooral ingekocht voor de BBQ, die we voor morgen op het programma hebben staan, want dan wordt er mooi weer voorspeld.

Thuisgekomen gaat Eveline maar breien, en Martin gaat een laptopje voor Bernhard in gereedheid brengen. Na de middagkoffie wordt het toch nog droog, en gaan we nog even een rondje. Dat moet echt, want we zijn behoorlijk stijf van het klimmen, en dus moet je in beweging blijven! Als we vertrekken komen net de Engelse onderburen thuis, die hebben ondanks het slechte weer de hele dag op de snowboards gestaan. Ze hebben 10 cm sneeuw op de auto liggen!

Vanavond eten we soep met pannenkoeken, de soep heeft al de hele middag staan trekken, en de pannenkoeken lukken ook nog, ondanks de elektrische kookplaat die niet helemaal oppietoppie is.

De lucht is nu weer bijna helder, dus morgen wordt het vast een mooie dag.

Vandaag hebben we besloten om toch op zondag terug te gaan,(i.p.v. zaterdag) in de hoop dat het dan rustig is op de weg. We kunnen dan nog samen met Bernhard naar de gletsjer gaan. Wel willen we om 02.00 uur vertrekken zodat we op een redelijke tijd thuis komen, en eventueel nog wat aan Moederdag kunnen doen.