martin-naar-kaunertal-oostenrijk.reismee.nl

Dag 1

Martin, Lien en Marja naar Oostenrijk 3-5-2015

Dit keer gaat Lien ook mee op reis! Eindelijk kan zij ook eens aanschouwen, wat ik al een aantal keren heb kunnen bewonderen in het Oostenrijkse.

Marja gaat ook mee, we gaan Bernhard met een bezoek verblijden. Omdat we met z'n 3-en gaan, en het ook nog eens mei vakantie is, is vliegen dit keer geen optie. De tarieven zijn te hoog.

Dus we gaan met de Yaris. Die heeft net een grote beurt en APK achter de rug, dus dat gaat lukken.

Zaterdag voor vertrek poets ik nog even de binnenkant van de auto, stoeltje van Sara er uit en de banken allemaal omhoog. We gaan zondag om 4 uur 's morgens rijden.

En ja hoor, om 3 uur loopt de wekker af, Lien schut mij wakker en we gaan over tot actie. Ik maak koffie en heet water, Lien smeert de broodjes en ik pak alles in de auto. Op naar Marja, die natuurlijk net op de WC zit, maar verder vertrekkens gereed is. Athos is de avond er voor al naar zijn oppas gebracht, en net als bij ons blijft de poes thuis.

Ik rijdt het eerste stuk, na 21/2 uur is het tijd om zowel de auto als de mens te tanken. Na koffie, thee en benzine even plassen, en Lien achter het stuur! Het is heerlijk rustig op de weg, dus ze heeft er zowaar plezier is. Na bijna 2 uur moet ik plassen, en wisselen we weer van plaats, want achterin zit ik alleen maar te maffen. We tuffen prima door, en net over de Oostenrijkse grens gooien we Toos weer vol, de kosten zijn aanzienlijk lager dan in Nederland en Duitsland. Ook een vignet, zodat we door de tunnels kunnen. Maar wat een drukte het land uit zeg, een enorme file, bijna tot aan Innsbruck. Het lijkt wel of heel Duitsland terug naar huis wil, we zien geen Oostenrijker rijden die kant op.

Bernhard heeft al een paar keer gebeld, en nu kunnen we melden dat we er bijna zijn. En ja hoor, daar staat hij al te zwaaien in het weiland. En na precies 10 uur stappen we uit en krijgen we een warm welkom.

Na een uurtje of wat zijn we helemaal bijgekomen, en gaan we nog even aan de wandel, zodat het paar even privé tijd heeft. We wandelen via een mooi pad naar Feichten en doen daar wat inkopen voor de avondmaaltijd. Na een lekker maaltje verdwijnen we om 20 uur naar bed, waarna er 4 harde knallen te horen zijn. We zijn alle 4 in slaap gevallen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!