martin-naar-kaunertal-oostenrijk.reismee.nl

weer thuis

Beste Lezers,

Uiteindelijk zijn wij zaterdag met de auto naar Samnaun gereden in Zwitserland. Het zou daar een belasting paradijs zijn! Inderdaad..... Drank – tabak – brandstof Men dient wel over Zwitserse franken te beschikken,anders worden er erg flexibele wissel koersen gehanteerd.


Uiteraard heb ik mij ook laten verlijden,en gedacht eens voordelig uit te zijn. De gevonden 50 Zwitserse franken hebben deze kater meer als goed gemaakt. Nu ik weer thuis ben met een ervaring rijker, heb ik de gedachte en de wetenschap,hoe dom kan een mens zijn!

Omgeving was uiteraard schitterend,prachtige vergezichten enorme dieptes besneeuwde toppen gewoon geweldig! Ook is bij mij de drang,om samen met Eveline eens die kant op te gaan sterk toegenomen.

Bij thuis komst in het Kaunertal hebben wij eerst met elkaar de auto helemaal vol geladen,er kon echt niets meer bij! Dit moest echter omdat Marja i.v.m a,de speel verplichtingen met Avanti accordeon orkest moet volbrengen,en b de opvoeding van haar hondje verder zelf op zich heeft genomen. Pas in November keert zij weer terug naar Unterhausen in het Kaunertal.

Onze rit naar Nederland liep zeer voorspoedig, na zo'n 3 en een half uur door allerlei berg wegen te hebben gereden zijn wij gestopt rond Stuttgart,daar even de benen gestrekt en een koppie gedaan.


Het schertste enigszins mijn verbazing dat bij het aanvaarden van onze verdere reis,dat Marja mij vroeg of ik wilde rijden. Nou beste mensen,daar had ik wel oren naar! Dus de de zware wandel schoenen uit getrokken en op mijn sokken achter het stuur. Tsja, heb tenslotte wel eens meer een kilometertje weg getrapt in het verleden. Ik voelde mij goed en de rit ging perfect! 80 kilometer voor Oberhausen zijn wij weer gestopt,ik had zin in koffie en een toilet ronde! Vervolgens na de koffie de rit weer vervolgt,even een sms verstuurt naar het thuis front nog niet met de mededeling van zet de aardappelen maar op....... Wel de wetenschap dat de kip in de oven ging! Gewoon Martin weer achter het stuur! En op naar Holland! Van de a 12 namen wij de a 30 naar de a1 en wat denkje.......ja hoor een file van hier tot tokio. Joepie wij zijn weer in Nederland!

Na de auto gelost te hebben bij Marja thuis,zijn wij direct naar Eveline gereden.De hond schudde zowat zijn staart eraf bij het weer zien.(ik ook maar dan die andere). Mijn tijger volop beloond en verrast met die prachtige voordelige tax free meut uit Samnaun.Een heerlijke mooie ronde alpenweide kaas van een kilo of 3 en eveneens 2 pakken alpen roomboter,dus dat wordt weer smullen de komende tijd thuis.


Door dat ik gereden heb is er weinig van foto's maken gekomen.Doe ik de volgende keer wel weer!

Ik ga nu naar de huisarts i.v.m een Daas beet in mijn been de plek wordt alleen maar lelijker dus maar even laten kijken.


Retour van de huisarts,anti allergie pillen kleur blauw. Tsjonge, dat ik nu ook al een blauw pilletje moet slikken!

Mensen ik ga weer even naar bed om een tukkie,denk toch dat het beetje van die daas een loom gevoel veroorzaakt.

Allemaal de groeten,en tot kijk.

Martin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!