martin-naar-kaunertal-oostenrijk.reismee.nl

Belasting paradijs Samnaun Zwitserland

Beste lezers,

Verrassend kwa berichten,maar een super mooi weer! Eigenlijk te mooi om via de ijs tunnel naar Zwitserland te lopen. Maar wij wilden toch graag naar het taxfree paradijs wat Samnaun genaamd is. Kortom gewoon de auto gepakt. En met een prachtige rit Samnaun bereikt (Zwitserland).Nu viel ons direct op dat de Zwitserse middenstand zich heer en meester hebben gemaakt in het omrekenen van de valuta. Het ene zaakje 0,76 en het andere weer 0,85 scheelt niet veel zou je denken maar is natuurlijk wel afhankelijk voor wat men aanschaft. Uiteraard is het ook interessant om een lading de grens over te brengen. Bernhard vertelde dat het winterdag scheer en inslag is om dit te doen op skies. Gewoon boodschappen doen in Samnaun en vervolgens met de ski lift omhoog en dan glijdend naar de plek van bestemming.Gelukkig zeg ik vaak,beter het stof van de weg dan het goud van de akkerWat wil het geval,een meneer in een ferrari parkeerd stapt uit en verliest papier geld niets in de gaten natuurlijk. Zijn walkman stond zeker hard! Hij regeerde niet op ons waarschuwende geluid.Laat ik nou perongeluk met mijn maat 47 bergschoen op een briefje van 50 zwitsersefranken te zijn gaan staan.Hup dan maar in mijn zak.Laat het nu precies genoeg zijn voor 2x thee 4x koffie met wat er bij en 2 x een heerlijke coupe met ijs plus tegen de serveerster mans zeggen laat maar zitten.


Ik heb gewoon lekkere Weleda producten voor mijn vrouwtje aangeschaft. 2 x Granaatappel douce creme en 2 x wilde rozen douce creme wat zal zij lekker ruiken komende week!Zelf heb ik mij verwend met een liter Amareto di je weet wel! En tevens een 1,5 liter fles hazelnoot Baly's voor het vrouwtje.


Al met al hebben wij een top dag achter de rug. Zo rond 17:00 waren wij weer in het Kaunertal. Na de koffie hebben wij eerst de auto ingeladen. Morgen ochtend vroeg zo rond een uur of half 6 a 6 uur willen wij de retour reis gaan aanvaarden. We hebben wel een dikke vracht in de auto,dit komt natuurlijk omdat Marja tot begin Novenber in Nederland blijft voor de diverse optredens met Avanti accordeon orkest.Uiteraard ook om haar hond verder op te voeden zodat ie mee kan naar Oostenrijk.Deze hond zit immers nu nog bij ons thuis en als weer 5 dagen onder de hoede van Eveline en Sara heb ik begrepen vandaag.

Beste mensen, ik ga er een punt aan draaien en naar bed die 1000 kilometer zullen wel e.a slopen in mijn gestel.


Jullie krijgen nog het eind verhaal,maar dat doe ik wel vanuit Krommenie.


Welterusten en tot ziens,

Martin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!