martin-naar-kaunertal-oostenrijk.reismee.nl

naar Prutz en Landeck

Hoi Allemaal,

Zoals wij heel leuk gisteren de Verpeil hutte op ons vandaag programma hadden gezet,zo snel wordt het echter niet mogelijk door de weers omstandigheden.Bernhard raade het af! Sterker nog,hij verbood om deze tocht te gaan ondernemen.Dus afwachten of het nog gaat lukken voor zondag.Zondag morgen om 5:00 rijden Marja en mijzelf naar Nederland.Kortom,nog 2 volle dagen om leuke dingen te ondernemen.Ik had er eigenlijk nog wel een weekje er aan willen plakken,mede dat de gebroeders de berg opgaan om hout te zagen voor over 2 jaar.
Morgen gaan wij naar Zwitserland.Dat is eigenlijk het leuke van het Kaunertal,je zit zo of in Italie of in Zwitserland Het is de bedoeling dat wij via de ijstunnel boven op de gletsjer naar sweis gaan.Vandaag zijn wij eerst naar Prutz gereden om daar de plaaselijke bank te beroven.Na de beroving zijn wij gevlucht richting Landeck.(Beetje lol natuurlijk).In landeck is op vrijdag morgen een heel leuke versmarkt voornamelijk streek producten en vooral bio! Daar bij een plaatselijke koffie tent een uistekend kopje koffie met een appelstrudel in vanille saus genutigd.Vanwege het prachtige weer vrijwel direct het plan bedacht om vanavond te gaan bbqen.Hele mooie varkenshaas gekocht en speklapjes und karbonade.Uiteindelijk maar de terug reis naar het dal aanvaard.Samen met Marja een marinade in elkaar gezet waar het hele Kaunertal van mee heeft genoten.Vanmiddag ben ik nog even de verkotschen route gaan wandelen.De pittige klimmetjes die ik tegen kwam braken mij toch op.Of dit nu komt van de medicijnen die ik momenteel gebruik of van de toch wel andere lucht hier op deze hoogte is nog even een raadsel.Ben gewoon na iedere 100 meter even gaan zitten.Was toch prachtig weer en een graadje of 21.Zo rond 19:30 hebben wij de bbq opgestart het begon al te schemeren maar het ging perfect zo tussen de geraniums op het balkon.Heerlijk gegeten zo met z'n drieen.

Na een leuke mooie dag ga ik een eind aan dit verhaal breien en mij opmaken voor de beddekoets.Moet eerst nog wel even naar de kelder om de heitzung vol te gooien met hout,anders hebben wij geen warm water morgen ochtond.

Hartelijke groet,

Martin